Sucraloza – evitati acest îndulcitor artificial

Mulți au fost înșelați să creadă că îndulcitorii artificiali precum Zaharina sau Stevia sunt salvatori in a preveni diabetul și obezitatea. Cu toate acestea, riscurile pentru sănătate asociate cu ingredientele din Zaharina, sau sucraloza, sunt extinse și de-a dreptul revoltătoare. Pe măsură ce cercetările continuă să investigheze detaliile, apar efecte si mai nocive.

Sucraloza este unul dintre indulcitorii artificiali de top care se utilizează la nivel global în alimente și băuturi cu calorii reduse și dietetice. Deși este comercializat ca o alternativă mai bună pentru silueta ta, profilul de sănătate al sucralozei a ridicat îngrijorări în rândul cercetătorilor. Numeroasele efecte secundare ale sucralozei și pericolele nu pot fi ignorate.

În loc să prinzi acele pachete galbene de Zaharina și să apelezi la produse „fără zahăr” în speranța de a reduce caloriile, optează pentru înlocuitori de zahăr mai sănătoși, care oferă rețetelor tale o dulceață naturală și oferă antioxidanți, vitamine, minerale și chiar fibre.

Ce este Sucraloza?

Sucraloza este un derivat al zaharozei clorurat. Aceasta înseamnă că este derivat din zahăr și conține clor. Producerea sucralozei este un proces cu mai multe etape care implică înlocuirea celor trei grupe de hidrogen-oxigen ale zahărului cu atomi de clor. Înlocuirea cu atomi de clor intensifică dulceața sucralozei.

Inițial, sucraloza a fost găsită prin dezvoltarea unui nou compus insecticid. Nu a fost niciodată menit să fie consumat. Cu toate acestea, ulterior a fost introdus ca „înlocuitor natural al zahărului” în masă, iar oamenii nu aveau idee că lucrurile erau de fapt toxice.

În 1998, FDA a aprobat sucraloza pentru utilizare în 15 categorii de alimente și băuturi, inclusiv produse pe bază de apă și pe bază de grăsimi, cum ar fi produse de patiserie, deserturi lactate congelate, gumă de mestecat, băuturi și înlocuitori de zahăr. Apoi, în 1999, FDA și-a extins aprobarea pentru utilizare ca îndulcitor de uz general în toate categoriile de alimente și băuturi.

Despre indulcitori

Cel mai frecvent produs pe bază de sucraloză de pe piață astăzi este Zaharina . Este unul dintre cei mai populari îndulcitori din SUA Probabil pentru că este de aproximativ 600 de ori mai dulce decât zahărul. Iată câteva fapte generale despre Zaharina care pot oferi motive privind utilizarea sa:

  • Zaharina este un zahăr sintetic care nu este recunoscut de organism.
  • Sucraloza reprezintă doar aproximativ 5% din Zaharina . Celelalte 95% conțin un agent de încărcare numit maltodextrină , care servește ca material de umplutură și dextroză pe bază de porumb, un tip de zahăr.
  • Zaharina este folosit ca un substitut de zahăr în gătit și coacere și este adăugat la mii de produse alimentare „zero calorii”.
  • Conținutul caloric al Zaharina este de fapt 3,36 calorii pe gram, care provine din dextroză și maltodextrină.

Datele arată că, în întreaga lume, gama de utilizare a produselor pentru sucraloză este mai extinsă decât pentru orice alte îndulcitori artificiali.

De ce este atât de populară sucraloza pentru a fi folosită în alimentele și băuturile noastre? Este ușor solubil în etanol, metanol și apă. Asta înseamnă că poate fi utilizat atât în ​​produse pe bază de grăsimi, cât și pe bază de apă, inclusiv băuturi alcoolice. Alți îndulcitori artificiali, cum ar fi aspartamul și aspartatul de sodiu, nu sunt la fel de solubili. Prin urmare, acestea au aplicații alimentare mai limitate.

Efecte secundare și pericole

1. Poate provoca diabet

Un studiu publicat în revista  Diabetes Care a  descoperit că, dacă consumi sucraloză, riscul de a dezvolta diabet este semnificativ.  Conform studiului, consumul zilnic de sare dietetică a fost asociat cu un risc cu 36% mai mare de sindrom metabolic și cu un risc cu 67% mai mare de diabet de tip 2. Asta înseamnă că sucraloza se numără printre declanșatoarele neașteptate ale diabetului . Deci, dacă v-ați întrebat dacă sucraloza este bună pentru diabet, răspunsul clar este nu – de fapt va crește riscul de apariție a acestei afecțiuni grave.

Cercetătorii au evaluat acest fenomen pentru prima dată cu subiecți umani. Șaptesprezece persoane obeze care erau sensibile la insulină au efectuat teste orale de toleranță la glucoză după ce au consumat fie sucraloză, fie apă. Pe lângă dezvăluirea faptului că a existat o „creștere a concentrațiilor maxime de glucoză plasmatică” după consumul de sucraloză, s-a descoperit că a existat o scădere de 23% a sensibilității la insulină, care previne absorbția glucozei în celule.

2. Crește riscul de sindrom al intestinului iritabil și de boala Crohn

Cu câțiva ani în urmă, dr Xin Qin, MD, Ph.D, cercetător la New Jersey Medical School a constatat că consumul de sucraloză provoacă simptome ale IBS , colită ulcerativă și boala Crohn. Dr. Qin a făcut această descoperire atunci când a examinat creșterea rapidă a IBS în rândul locuitorilor din Alberta, Canada pe o perioadă de 20 de ani. Pe scurt, a crescut cu 643 la sută.  Acest lucru l-a determinat pe Qin să-și conducă studiul. Ce a găsit?  Sucraloza are un efect mai dăunător asupra bacteriilor intestinale decât alți îndulcitori artificiali, cum ar fi zaharina, deoarece 65% până la 95% din sucraloză este excretată prin fecale nemodificate. În 1991, Canada a devenit prima țară din lume care a aprobat utilizarea sucralozei ca îndulcitor artificial. Cu alte cuvinte, a existat o corelație directă între cantitatea de sucraloză consumată și creșterea bolii inflamatorii intestinale.

Un studiu recent publicat în Boli inflamatorii intestinale indică faptul că utilizarea îndulcitorilor artificiali precum Sucraloza dublează riscul de boală Crohn și poate exacerba reactivitatea intestinală antimicrobiană la persoanele cu Crohn și alte afecțiuni pro-inflamatorii. Pentru a răspunde la câteva întrebări frecvente privind sucraloza și digestia – sucraloza provoacă balonare? Cu siguranță poate, deoarece a fost legat de afecțiuni pro-inflamatorii grave care afectează sistemul digestiv. Și ți-a sucralozat mulți? Din nou, poate crește inflamația și poate provoca simptome IBS în unele cazuri.

3. Legat de intestinul iritabil

Sucraloza afectează bacteriile intestinale? În esență, înțelegerea pe care o avem acum este că, deoarece corpul nu poate digera sucraloza, acesta călătorește prin calea gastro-intestinală umană și o deteriorează pe măsură ce merge. Ucide probioticele și dăunează peretelui intestinal, putând provoca diaree.

Mai multe studii au confirmat efectele nocive ale sucralozei asupra sănătății intestinului. De exemplu, Journal of Toxicology and Environmental Health a publicat un studiu efectuat pe animale la Centrul Medical al Universității Duke, descriind că Splenda nu numai că reduce semnificativ bacteriile benefice din intestin, ci și crește pH-ul fecal. Aceasta scade cantitatea de nutrienți pe care o puteți absorbi.

4. Poate genera compuși toxici (și cancerigeni) atunci când este încălzit

Potrivit unui studiu publicat în Journal of Toxicology and Environmental Health , gătitul la temperaturi ridicate cu sucraloză poate genera cloropropanoli periculoși, o clasă potențial toxică de compuși. Deși sucraloza este utilizată în mod obișnuit în produsele de panificație, studiile arată că stabilitatea îndulcitorului artificial scade odată cu creșterea temperaturii și a pH-ului. Nu numai că sucraloza suferă o degradare termică atunci când este încălzită, dar cercetătorii au descoperit, de asemenea, că se generează cloropropanoli care cuprind un grup de contaminanți, inclusiv compuși genotoxici, cancerigeni și tumorigenici. Cercetătorii studiului publicat în Food Chemistry a concluzionat că „trebuie folosită prudență în utilizarea sucralozei ca agent de îndulcire în timpul coacerii produselor alimentare care conțin glicerol sau lipide”.

Dacă vă întrebați dacă sucraloza poate provoca cancer, aceasta este o informație îngrijorătoare, mai ales că sucraloza este utilizată în mod obișnuit în produse de patiserie și alte produse alimentare care sunt încălzite. Sunt necesare mai multe cercetări pentru dovezi concrete despre efectele cancerigene ale sucralozei.

5. Asociat cu creșterea în greutate

Credeați că utilizarea sucralozei în cafea vă va ajuta să pierdeți în greutate ? Ei bine, se pare că studiile epidemiologice la oameni și studiile de laborator la animale ambele sugerează o asociere între utilizarea îndulcitorilor artificiali și creșterea în greutate corporală . În plus, utilizarea îndulcitorului artificial poate crește riscul de sindrom metabolic, diabet de tip 2, hipertensiune și boli cardiovasculare. Aceste studii nu au evaluat efectele sucralozei, în mod specific, asupra creșterii în greutate, dar există studii care indică faptul că sucraloza nu pare să ajute la pierderea în greutate.

Într-un studiu de 18 luni publicat în New England Journal of Medicine , 641 de copii (477 au finalizat studiul) au fost repartizați aleatoriu să primească o cutie de 8 uncii pe zi fie cu o băutură îndulcită fără calorii, fie cu o zahăr îndulcit cu zahăr care conținea 104 calorii. Băutura fără zahăr conținea 34 miligrame de sucraloză, împreună cu 12 miligrame de acesulfam-K. La sfârșitul perioadei de studiu, consumul de calorii din aceste băuturi a fost cu 46.627 calorii mai mare pentru copiii din grupul îndulcit cu zahăr decât în ​​grupul îndulcit cu sucraloză. Cu toate acestea, creșterea totală în greutate în perioada de 18 luni a fost cu doar un kilogram mai mare pentru copiii din grupul îndulcit cu zahăr. Cercetătorii nu pot explica diferența mică de creștere în greutate, având în vedere diferența semnificativă în consumul caloric din băuturi.

Un alt studiu care a implicat adolescenți nu a arătat o reducere consistentă a creșterii în greutate la doi ani după ce familiile au primit băuturi îndulcite artificial pentru a reduce consumul de sodă îndulcit cu zahăr. Deci sucraloza provoacă creșterea în greutate? Știm că, în multe cazuri, nu ajută la pierderea în greutate. Și pentru persoanele care o folosesc în gătit, coacere și cafea pentru a-și urmări strict numărul de calorii, acest lucru nu pare să fie o metodă eficientă de slăbire.

Au fost raportate reacții adverse la sucraloză și produse produse cu Splenda, inclusiv dureri de cap și reacții alergice. În plus, cercetările recente au indicat faptul că consumul de sucraloză poate avea un impact negativ asupra sănătății intestinului și chiar poate provoca sindrom metabolic .

Dacă aveți tendința de a utiliza sucraloză, deoarece este o opțiune fără calorii și încercați să slăbiți, știți că studiile arată că îndulcitorii artificiali precum Splenda nu par să ajute la pierderea în greutate. În schimb, optează pentru îndulcitori naturali care au mai puține calorii. Mierea crudă și stevia sunt doar două opțiuni excelente.

Alimente și utilizări

Sucraloza, sau Splenda, este utilizată în multe produse alimentare și băuturi care sunt comercializate ca opțiuni mai sănătoase. Uneori, nici nu știați că sucraloza se află în băutura îmbuteliată sau în alimentele ambalate pe care le ridicați din magazinul alimentar. Se găsește chiar și în pastele de dinți, pastile și vitamine.

Cel mai bun mod de a determina dacă sucraloza este utilizată sau nu într-un produs este verificarea etichetei ingredientului. Uneori, cutia sau sticla unui produs spune chiar în față că este făcută cu Splenda. Adesea, produsele care conțin sucraloză sunt etichetate ca „fără zahăr”, „fără zahăr”, „lite” sau „zero calorii”. Căutați aceste sloganuri, deoarece acestea indică de obicei că în produs se folosește un îndulcitor artificial.

Iată doar câteva dintre produsele care conțin sucraloză:

  • Unele băuturi răcoritoare pentru dietă (inclusiv Diet Rite®, Jones Naturals și Root 66 Diet Root Beer®).
  • Unele ape strălucitoare
  • Produse dietetice de ceai cu gheață (inclusiv produse Arizona și Snapple)
  • Băuturi Ocean Spray®
  • Unele produse din suc
  • Sosuri, toppinguri și siropuri „fără zahăr”
  • Gumă de mestecat (inclusiv produse „fără zahăr”)
  • Amestecuri de cacao Swiss Miss® „Diet”, „fără grăsimi” și „fără zahăr adăugat”
  • Unele bare de proteine ​​și diete, pulberi și shake-uri (inclusiv produse Atkins, Pure Protein ™ și Met-Rx®)
  • Multe produse de panificație „fără zahăr”
  • Gheață și înghețată „fără zahăr”
  • Produse de înghețată „Lite” și „fără zahăr adăugat”
  • Câteva produse de popcorn
  • Produse cu iaurt „fără zahăr” și „ușoare”
  • Bomboane tari „fără zahăr” sau „ușoare”
  • Ciocolată „fără zahăr”
  • Mentă și pastile „fără zahăr”
  • Unele paste de dinți

Este sigur?

Răspunsul rapid la întrebarea obișnuită „este sucraloză sigură?” este nu. De la sindromul metabolic la probleme digestive și creșterea în greutate – sucraloza nu vă face niciun favor. De fapt, vă afectează negativ sănătatea în mai multe moduri.

Care sunt efectele secundare ale sucralozei? Pentru a repeta numeroasele efecte secundare ale sucralozei, acestea includ:

  • modifică nivelul glucozei și insulinei
  • crește riscul apariției problemelor digestive
  • modifică sănătatea intestinelor și dăunează tractului gastro-intestinal
  • ucide probioticele
  • poate juca un rol în anumite tipuri de cancer
  • generează compuși toxici atunci când este încălzit
  • poate duce la creșterea în greutate

Sucraloză vs. Stevia vs. Aspartam

Sucraloză

Sucraloza este un îndulcitor artificial folosit în produsele „fără zahăr” și „fără zahăr”. Este comercializat ca un îndulcitor fără calorii care vă poate ajuta să pierdeți în greutate – deși studiile sugerează că acest lucru nu este adevărat. Sucraloza este adăugată la multe produse din magazinul dvs. alimentar, inclusiv produse de patiserie, iaurturi, înghețate, bomboane, băuturi răcoritoare si spumante și batoane de proteine.

Deși FDA a aprobat utilizarea sucralozei în produsele alimentare și băuturi, inclusiv cele comercializate pentru copii, există unele îngrijorări cu privire la ingerarea sucralozei. Studiile sugerează că este legat de intestinul scurgător și de problemele gastro-intestinale, cum ar fi IBS și boala Crohn. Poate provoca chiar diabet, deși este comercializat în mod obișnuit ca un agent „fără zahăr”, care este mai bun pentru persoanele care urmează o dietă diabetică .

Sucraloză vs. Stevia

Stevia este o plantă comestibilă pe bază de plante, utilizată de mai bine de 1.500 de ani. Spre deosebire de sucraloză și aspartam, stevia este un îndulcitor natural. Se spune că extractele de Stevia sunt de aproximativ 200 de ori mai dulci decât zahărul. Deși poate fi utilizat în cafeaua sau smoothie-ul de dimineață în locul zahărului, stevia nu provoacă efecte secundare periculoase ca majoritatea îndulcitorilor artificiali. De fapt, poate avea proprietăți anticancerigene, antidiabetice, de îmbunătățire a colesterolului și de promovare a pierderii în greutate.

Există un studiu grăitor care compară efectele steviei, zahărului și îndulcitorilor alternativi asupra consumului de alimente, a sațietății și a nivelului de glucoză / insulină după masă. Cercetarea, publicată în revista Appetite , a luat 19 persoane sănătoase, slabe și 12 indivizi obezi cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani și le-a făcut să completeze trei teste în care au consumat stevia, zaharoză (zahăr de masă) sau aspartam înainte de a mânca prânzul și cina. Nu este o surpriză faptul că atunci când acești oameni au consumat stevia, nu s-au simțit flămânzi și au mâncat excesiv în timpul meselor, la fel ca atunci când au consumat zaharoză. În plus, cercetătorii au raportat că „stevia a redus semnificativ nivelul de glucoză după masă comparativ cu cei care au consumat zahăr sau aspartam”.

Cu alte cuvinte, au descoperit că stevia ajută la normalizarea nivelului zahărului din sânge și la reducerea riscului de diabet în comparație cu creșterea glicemiei pe care o experimentează oamenii atunci când consumă băuturi zaharoase sau dietetice înainte, în timpul sau după mese.

Sucraloză vs. Aspartam

Aspartamul este un îndulcitor artificial care poartă și numele mai recunoscute Equal® și NutraSweet®. Se găsește într-o varietate de alimente și produse, inclusiv sodă dietetică, mentă pentru respirație fără zahăr, cereale fără zahăr, apă aromată, produse de înlocuire a meselor și băuturi sportive.

Deși companiile care beneficiază de popularitatea aspartamului au lansat studii care susțin siguranța acestuia, 92% din studiile finanțate independent indică efectele adverse ale îndulcitorului artificial. Unele dintre cele mai grave pericole ale aspartamului includ agravarea (sau poate cauza) diabetului zaharat, creșterea riscului de boli de inimă, posibil cauzarea tulburărilor cerebrale, agravarea tulburărilor de dispoziție, creșterea în greutate și, eventual, provocarea cancerului.

Sucraloza este la fel de rea pentru tine ca aspartamul? La fel ca sucraloza, aspartamul este aprobat de FDA pentru utilizarea sa în multe alimente și băuturi. De fapt, poate fi găsit în soda dietetică și în alte 6.000 de produse. De asemenea, se găsește în mai mult de 500 de medicamente eliberate fără rețetă și medicamente eliberate pe bază de rețetă, chiar și după ce cercetările privind efectele sale secundare periculoase au fost lansate. Ambii îndulcitori artificiali au efecte secundare periculoase și ar trebui evitați. În schimb, alegeți un îndulcitor natural precum stevia pentru cafea, produse de patiserie sau alte rețete care necesită un plus de dulceață.

Alternative mai sănătoase / îndulcitori naturali

Dacă sunteți în căutarea unei substanțe mai sănătoase pentru a adăuga dulceață rețetelor dvs., nu trebuie să vă bazați pe îndulcitori artificiali. Există câțiva îndulcitori naturali excelenți care servesc drept alternative gustoase și nu vin cu o listă cu potențiale efecte secundare și pericole.

Iată o scurtă descriere a unora dintre cei mai buni îndulcitori alternativi de acolo:

  1. Stevia : Stevia este un îndulcitor natural care provine dintr-o plantă din familia Asteraceae . Este folosit de peste o mie de ani și este cunoscut sub numele de „planta dulce”. Stevia este unul dintre cei mai buni îndulcitori pentru diabetici. Este stabil la căldură și poate fi utilizat la coacere, dar amintiți-vă că este de aproximativ 200 de ori mai dulce decât zahărul de masă, deci un pic merge mult.
  2. Mierea crudă : Mierea crudă este un îndulcitor natural încărcat cu enzime, antioxidanți, vitamine și minerale. O lingură are 64 de calorii și are o sarcină glicemică mai mică decât o singură banană. Nu ar trebui să gătești cu miere crudă, dar poate fi stropită pe iaurt, pâine prăjită, salate sau cereale pentru ceva mai multă dulceață.
  3. Sirop de arțar : siropul de arțar are o capacitate antioxidantă mai mare decât zahărul, conținând până la 24 de antioxidanți diferiți . Este, de asemenea, o sursă de mangan, calciu, potasiu și zinc. Spre deosebire de sucraloză, siropul de arțar este stabil la căldură și poate fi utilizat în orice rețetă, inclusiv prăjituri, prăjituri, glazuri și clătite. Optați doar pentru un produs care este 100% sirop de arțar organic pur și este etichetat clasa B sau chiar clasa C.
  4. Zaharul de cocos : Zaharul de cocos provine din seva uscata a cocosului. Conține urme de vitamine și minerale. De asemenea, are acizi grași cu lanț scurt, polifenoli, antioxidanți și fibre. Îl puteți folosi în rețetele preferate ca înlocuitor al zahărului, deoarece măsoară la fel ca zahărul de masă.
  5. Melasa Blackstrap : melasa Blackstrap este obținută din zahăr brut din trestie. Se face prin fierberea zahărului brut până când devine un sirop bogat și dulce. Spre deosebire de zahărul de masă, melasa neagră este foarte nutritivă. În comparație cu zahărul rafinat, mierea de rapiță și curmalele, are cel mai mare conținut fenolic și activitate antioxidantă . Melasa Blackstrap poate fi utilizată la coacerea sau prepararea marinadelor. De asemenea, poate fi combinat cu zahăr de cocos pentru a face o alternativă la zahărul brun.

Gânduri finale

  • Ce este sucraloza și este rău pentru tine? Sucraloza este un derivat al zaharozei clorurat care este utilizat ca înlocuitor al zahărului, deoarece nu conține calorii. Cercetările arată că este o opțiune nesănătoasă pentru persoanele care doresc să folosească îndulcitori cu zero calorii.
  • Cel mai frecvent produs pe bază de sucraloză pe piață astăzi este Splenda, care este unul dintre cei mai populari îndulcitori din SUA. Splenda este de aproximativ 600 de ori mai dulce decât zahărul.
  • Pe lângă pachetele de Splenda, sucraloza este utilizată într-o serie de alimente și băuturi, inclusiv băuturi răcoritoare și alte băuturi carbogazoase, ceaiuri înghețate, înghețată, gheață, iaurturi, produse de patiserie, gumă de mestecat, bomboane și bare de proteine.
  • Cercetări recente indică faptul că consumul de sucraloză are o serie de efecte secundare periculoase, inclusiv capacitatea sa de:
    • Pot duce potențial la diabet
    • Creșteți riscul de IBS și boala Crohn
    • Poate provoca scurgeri intestinale
    • Generați compuși toxici și canceroși la încălzire
    • Te fac să te îngrași
Daniel Ganea
Vino cu mine

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.