Trezirea, hai că întârzii! Sau Hai iubire că e târziu!

Tot aia e, dacă tu ești în urmă cu somnul

 

Ați văzut vreodată ce face o pisică când se trezește? Și dealtfel și înainte de a se culca – se întinde.

Ca să-și relaxeze mușchii, să faciliteze relaxarea necesară adormirii. E drept că o pisică are totuși parte de mai puțin stres decât noi oamenii, chiar și dacă trăiește la oraș.

Să vă treziți bine. Un set de exerciții pentru de dimineață

Îmi amintesc că în clasa I-a începeam orele la 7 sau la 7.30, nu era prea distractiv, vă dați seama la ce oră ne trezeam. Dar chiar înainte de a începe orele, mai precis înainte cu 10 minute de a intra în școală, eram toți încolonați în fața școlii și făceam „înviorarea”. Tehnicile comunismului socialist vor fi întotdeauna subiect de polemică, dar efectul mișcării de dimineață este indiscutabil, el este dovedit în ziua de azi nu numai ca eficiență, ci mai ales ca necesitate, atât în contextul omului sănătos, cât mai ales la cel cu apnee de somn (SASO) sau cu alte  tulburări cronice de somn.

Idei Importante

  • Uită-ți scuzele: fă exerciții de dimineață – orice ar fi!
  • Sensul exercițiilor zilnice de dimineață
  • Un set de exerciții de dimineață

Te plimbi încet de-a lungul litoralului, bucurându-te de razele calde ale soarelui și de sunetul valurilor. Ești absolut fericit. Și deodată … alarma sună! Dimineața a venit complet pe neașteptate și trebuie să vă ridicați, dar cum să vă forțați să ieșiți de sub copertine și să începeți activitățile zilnice? Majoritatea oamenilor le este greu să se trezească dimineața, deoarece câmpul de a te ridica din pat de ceva timp nu trece de somnolență și tot ce visezi este să te întorci sub o pătură caldă. Pentru a-mi asuma îndatoririle obișnuite oh cum nu vreau …

Dar pentru a vă simți vesel și bine dimineața , aveți nevoie de destul de multe – exerciții de dimineață; orele necesită foarte puțin timp și se încarcă cu vigoare toată ziua.

Uită-ți scuzele: fă exerciții de dimineață – orice ar fi!

Oamenii vin cu multe scuze pentru a nu efectua nici cel mai simplu și mai scurt set pentru exercițiile de dimineață. Cele mai comune opțiuni de auto-justificare ar fi:

  • „Dimineața nu există dispoziție și putere pentru a face gimnastică.” Păi programul de gimnastică de dimineață este conceput doar pentru a vă asigura că aveți tonus și sunteți plini de energie. Exercițiile fizice ajută la accelerarea fluxului de sânge, la trezire și activare, așa că bucurați-vă și înveseliți-vă. Ce ar putea fi mai bun?
  • „Nu am timp pentru exerciții de dimineață.” Exercițiile de dimineață, care în niciun caz nu vor dura mai mult de zece minute, vor fi o alternativă excelentă la a lenevi fără scop în pat înainte de a vă ridica din pat. Deci nu că n-aveți suficient timp, ci insuficientă voință!
  • „Angajarea în activități fizice dimineața este rea.” O altă scuză obișnuită pentru mincinoși. Desigur, există ceva adevăr pentru că dacă sari din pat pe o banda de alergare și alergi la o distanță de sprint ca și cum v-ar fugări un dulău, asta nu va aduce o stare de bine, dar la un om cu probleme cardiace poate duce la un atac de cord. Cu toate acestea, un set de gimnastică de dimineață este un exercițiu ușor care nu vă va dăuna în niciun caz dacă este făcut adecvat. Dacă știi că este greu să te adaptezi la activitate, pregătește-te, și organismul te va ajuta. Pentru a evita încărcarea excesivă pe sistemul cardiovascular, înainte de setul principal, efectuați câteva exerciții de încălzire. Sub rezerva acestei condiții simple, exercițiile de dimineață făcute regulat vă vor aduce numai lucruri bune.

Sensul exercițiilor zilnice de dimineață

Este dificil să supraestimăm beneficiile exercițiilor obișnuite de dimineață, căci accelerează trezirea, îmbunătățește starea de spirit, tonifică mușchii. Literalmente după primele mișcări poți simți cum energia te umple – acestea sunt „procesele fiziologice” care îți „activează” corpul de la modul „noapte” la modul „zi”. A fost dovedit de știință: persoanele care efectuează orice set simplu de exerciții fizice dimineața sunt mai rezistente la infecții, rareori se îmbolnăvesc și pot suporta mai cu ușurință stresul.

Un fapt interesant.

Cu exerciții obișnuite de dimineață, o persoană începe să se trezească mai ușor dimineața! Se dezvoltă un reflex condiționat, corpul se obișnuiește la scurt timp după trezire să devină activ în mod automat. Diminețile încetează să fie atât de dureroase și de jalnice.

Psihologii spun că exercițiile fizice zilnice dimineața îmbunătățesc astfel de calități importante într-o persoană precum determinarea și atenția. Ei bine, nu uitați că gimnastica matinală vă ajută să vă mențineți în formă, iar acest lucru este important în egală măsură pentru femei și bărbați.

În cele din urmă, exercițiile de dimineață îmbunătățesc somnul. Unui grup de oameni i-a fost oferit un plan simplu: exercițiile de dimineață trebuie efectuate zilnic timp de zece minute. După ceva timp, oamenii de știință au descoperit că pe lângă o sănătate excelentă pe tot parcursul zilei, participanții la experiment au crescut durata și calitatea somnului nocturn. Problemele cu adormirea și numărul trezirilor nocturne au scăzut, iar participanții au descris somnul în sine ca fiind mai complet și revigorant.

 

Testează-ți online calitatea somnului.

Un set de exerciții pentru gimnastica de dimineață

Programul de gimnastică de dimineața ar trebui să constea dintr-o încălzire de trei minute și exerciții de bază. Pentru încălzire, de obicei sunt utilizate diferite exerciții, care se bazează pe mișcări de rotație, de exemplu:

  • rotiri ale gâtului, din cap, rotire a capului;
  • rotirea mâinilor și a coatelor pe ambele părți pe rând;
  • rotirea cu umerii, brațele în sus, exercitați „foarfecele” cu mâinile în fața pieptului;
  • rotirea pelvisului, înclinarea corpului înainte și spre lateral;
  • picioarele leagănate;
  • rotirea piciorului.

În continuare, puteți trece la exercițiile de bază care vor consta din gimnastica matinală clasică. Clasele de mișcări le puteți efectua conform următorului plan de eșantion:

  • înclină corpul înainte cât mai jos, încercând să ating podeaua cu palmele;
  • înclinări ale corpului în poziție așezată cu picioarele întinse, încercând să atingă genunchii cu pieptul;
  • „pod” gimnastic;
  • exercițiu „Boat” – în poziție supină, ar trebui să vă îndoiți genunchii și să vă apucați gleznele cu mâinile, să vă balansați puțin;
  • rulare de la un picior la altul într-o poziție în picioare, cu picioarele larg depărtate;
  • genuflexiuni;
  • ca exerciții suplimentare, puteți face push-up-uri, pull-up-uri pe bara orizontală, dacă există unul acasă, puteți agita presă, rotiți butucul cu hula sau lucrați cu un expander sau gantere. Principalul lucru este că, după antrenament, ai vrea să spui „Oh, ce bine!”, Și nu „O, mor!”

Exercițiile de dimineață nu trebuie musai să constea doar din exercițiile de mai sus, pentru că le puteți inventa singuri și în cel mai confortabil ritm. Dacă aveți timp liber și oportunitate, ieșiți în cel mai apropiat parc pentru gimnastică în aer liber – disciplina, plăcerea procesului și o sănătate bună pentru întreaga zi sunt garantate!

Eveniment de masă în China: gimnastică de dimineață în piață

Eveniment de masă în China: gimnastică de dimineață în piață

Și în sfârșit, un fapt relevant: gimnastica matinală, a cărei conduită pentru mulți dintre compatrioții noștri pare a fi ceva de neînțeles, este o parte integrantă a existenței locuitorilor Chinei. Chinezii cred că un exercițiu de zece minute dimineața este comparabil ca valoare cu un antrenament de jumătate de oră. Sunt cei mai mari și mai fideli fani de exerciții de dimineață din lume. Multe case au chiar camere speciale unde dimineața toți membrii familiei, de la mic la mare, se adună pentru exerciții comune.

Vreți să dormiți suficient, să vă treziți ușor dimineața, să fiți plini de energie și să petreceți zilele într-o dispoziție minunată, veselă?

Încercați să vă depășiți lenea și să începeți să faceți exerciții de dimineață. În curând veți observa că nu numai sănătatea, ci viața se schimbă în bine.

 

 

Vino cu mine

Daniel Ganea

"Prin ConsultatiiLaDomiciliu.ro vreau să fiu mai aproape de pacienții mei."  
Dr. Daniel Ganea este "Doctorul tău", Medic Specialist Medic de familie, medic rezident cardiologie, cu Competență în Ecografie și scrie aici articole pentru pacienți. A început cariera ca medic specialist în 2009 în Urgență, a lucrat și pe Ambulanță, aflând ce-și doresc de la medic pacienții care solicită online consultații medicale cu medic specialist la domiciliu. Astfel a aparut ConsultatiiLaDomiciliu.ro
Dacă ai citit Termeni și condiții, fă o programare online sau telefonic:

Programează consultație

"Cine te poate sfatui mai bine decat medicul, specialist in domeniul lui?"
Daniel Ganea
Vino cu mine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.