Dieta pe bază de plante sau Keto? Studiul arată rezultate surprinzătoare

Pentru controlul poftei de mâncare, o dietă cu conținut scăzut de grăsimi, pe bază de plante, are avantaje față de o dietă ketogenică cu conținut scăzut de carbohidrați, bazată pe animale, deși dieta ceto câștigă atunci când vine vorba de menținerea nivelului de glucoză și insulină după masă, sugerează noi cercetări . Într-un studiu încrucișat foarte controlat realizat la Institutele Naționale de Sănătate (NIH), oamenii consumau mai puține calorii zilnice atunci când urmau o dietă cu conținut scăzut de grăsimi, pe bază de plante, dar nivelul lor de insulină și glucoză din sânge era mai mare decât atunci când urmau un nivel scăzut de carbohidrați, dietă pe bază de animale. „Există această idee oarecum învechită acum că dietele cu conținut ridicat de grăsimi, deoarece au mai multe calorii pe gram, tind să facă oamenii să mănânce în exces – ceva numit modelul de consum excesiv pasiv”, cercetător senior Kevin Hall, dr., Institutul Național de Diabet și Digestiv și Boli de rinichi (NIDDK), a declarat pentru Medscape Medical News. Celălalt model mai popular în aceste zile, a explicat el, este modelul carbohidrați-insulină, care susține că urmarea unei diete bogate în carbohidrați și zahăr care determină creșterea nivelului de insulină va crește foamea și va determina o persoană să mănânce în exces. În acest studiu, Hall și colegii săi au testat aceste două ipoteze cap la cap. „Răspunsul scurt este că am obținut exact predicțiile opuse din modelul de obezitate carbohidrat-insulină. Cu alte cuvinte, în loc să-i facă pe oameni să mănânce mai mult și să câștige în greutate și grăsime corporală, de fapt au ajuns să mănânce mai puțin în acea dietă și să-și piardă corpul grăsime în comparație cu dieta bogată în grăsimi „, a spus Hall. „Totuși, modelul de consum excesiv pasiv a eșuat, deși, în ciuda faptului că au consumat o dietă foarte densă în energie și cu conținut ridicat de grăsimi, nu s-au îngrășat și nu au crescut grăsime corporală. Și astfel ambele modele de ce oamenii mănâncă în exces și se îngrașă par să să fie inadecvat în studiul nostru „, a declarat el pentru Medscape Medical News. „Acest lucru sugerează că lucrurile sunt puțin mai complicate.” Studiul a fost publicat online pe 21 ianuarie în Nature Medicine. Pro și contra pentru ambele diete Pentru studiu, cercetătorii au găzduit 20 de adulți sănătoși care nu au avut diabet timp de 4 săptămâni continue la Centrul Clinic NIH. Vârsta medie a participanților a fost de 29,9 ani, iar IMC mediu a fost de 27,8 kg / m2. Participanții au fost alocați în mod aleatoriu pentru a consuma ad libitum fie o dietă pe bază de plante, cu conținut scăzut de grăsimi (10,3% grăsimi, 75,2% carbohidrați) cu densitate energetică scăzută (~ 1 kcal g − 1), fie o dietă pe bază de animale, ketogenică, scăzută -dieta cu carbohidrați (75,8% grăsimi, 10,0% carbohidrați) cu densitate mare de energie (~ 2 kcal g − 1) timp de 2 săptămâni. Apoi au trecut la dieta alternativă timp de 2 săptămâni. Ambele diete conțineau aproximativ 14% proteine ​​și erau potrivite pentru caloriile totale, deși dieta cu conținut scăzut de carbohidrați avea de două ori mai multe calorii pe gram de alimente decât dieta cu conținut scăzut de grăsimi. Participanții au putut mânca ce și oricât de mult au ales din mesele pe care le-au dat. Un participant s-a retras, din cauza hipoglicemiei în timpul fazei dietei cu conținut scăzut de carbohidrați. Pentru rezultatul primar, cercetătorii au comparat aportul zilnic mediu de energie ad libitum între fiecare perioadă de dietă de 2 săptămâni. Ei au descoperit că aportul de energie din dieta cu conținut scăzut de grăsimi a fost redus cu aproximativ 550 până la 700 kcal d-1 în comparație cu dieta cu conținut scăzut de carbohidrați. Cu toate acestea, în ciuda diferențelor mari în ceea ce privește aportul de calorii, participanții nu au raportat diferențe în ceea ce privește foamea, plăcerea meselor sau plinătatea dintre cele două diete.

Participanții au slăbit în ambele diete (aproximativ 1 până la 2 kg în medie), dar numai dieta cu conținut scăzut de grăsimi a dus la o pierdere semnificativă de grăsime corporală. „Interesant este faptul că descoperirile noastre sugerează beneficii pentru ambele diete, cel puțin pe termen scurt”, a spus Hall într-un comunicat de presă. „În timp ce dieta cu conținut scăzut de grăsimi, vegetală, ajută la reducerea poftei de mâncare, dieta pe bază de animale, cu conținut scăzut de carbohidrați, a dus la niveluri mai mici și mai constante de insulină și glucoză. Nu știm încă dacă aceste diferențe ar fi susținute pe termen lung termen „, a spus el. Hall a adăugat că este important de menționat că studiul nu a fost conceput pentru a face recomandări dietetice pentru pierderea în greutate, iar rezultatele ar fi putut fi diferite dacă participanții ar fi încercat activ să piardă în greutate. „De fapt, nici măcar nu știau despre ce este vorba despre studiu; am spus doar că vrem să mănânci cele două diete și vom vedea ce se întâmplă în corpul tău fie pe măsură ce mănânci la fel de mult sau cât de puțin vrei „, a spus el pentru Medscape Medical News. „Este un pic amestecat în ceea ce privește dieta care ar putea fi mai bună pentru o persoană. Cred că puteți interpreta acest studiu ca fiind pozitive și negative pentru ambele diete”, a spus Hall. Dieta „Triburi” Comentând studiul pentru Medscape Medical News, Taylor Wallace, dr., Profesor adjunct, Departamentul de Nutriție și Studii Alimentare, Universitatea George Mason, Fairfax, Virginia, a spus că este important să rețineți că „o„ dietă cu conținut scăzut de carbohidrați ”nu a fost încă definite și există multe definiții. „Avem cu adevărat nevoie de o definiție standard a ceea ce constituie„ conținut scăzut de carbohidrați ”, astfel încât studiile să poată fi proiectate și evaluate într-o manieră consecventă. Este problematic, deoarece, fără o definiție standard, cercetătorii„ tribului dietetic ”(keto vs. par să găsească întotdeauna răspunsul care este în favoarea lor „, a spus Wallace. „Acest studiu pare să folosească mai puțin de 20 de grame de carbohidrați pe zi, ceea ce în mintea mea este destul de scăzut în carbohidrați”. Poate că cel mai important avertisment, a adăugat el, este că, în lumea reală, „majoritatea oamenilor nu respectă aceste diete foarte stricte – nici măcar timp de 2 săptămâni”. Studiul a fost susținut de Programul de cercetare intramurală NIDDK, cu sprijin suplimentar NIH de la un grant al Institutului Național de Cercetare Nursing. Un autor a primit rambursarea pentru discursuri la conferințe sponsorizate de companii care vând produse nutriționale, face parte din consiliul consultativ științific pentru Kerry Taste and Nutrition și face parte dintr-un consorțiu academic care a primit finanțare pentru cercetare de la Abbott Nutrition, Nestec și Danone. Hall și ceilalți autori nu au dezvăluit relații financiare relevante. Wallace este director și director executiv al grupului Think Healthy; editor al Journal of Dietary Supplements; și editor adjunct al Jurnalului Colegiului American de Nutriție. Nat Med. Publicat online 21 ianuarie 2021. Rezumat

 

Daniel Ganea
Vino cu mine

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.